Top

Reviews & Ratings Hyundai KONA Electric

Hyundai KONA Electric 8.590
Hyundai KONA Electric

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Jan-Willem Hoek23-12-2019
      (10.0)

      Prima auto, voldoet helemaal aan wat ik zocht. Uitstekend rijcomfort, haalt het aangegeven maximumbereik met gemak - bij een rustige en beheerste rijstijl en dat is soms best lastig bij z?veel power onder het "gaspedaal" :-) Het enige wat ?cht wennen was: het ding is stil op de weg, dus je moet extra rekening houden fietsers, voetgangers en... dieren (heb al een paar keer vooral vogels de stuipen op het lijf gejaagd, die arme beesten horen je niet aankomen)

    • F. Plekkenpol23-12-2019
      (9.7)

      Ik rij nu vanaf juli 2019 in mij lease-Kona en ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze. Ik ?tank? altijd aan mijn eigen zonnepanelen dus dat is een enorm voordeel. Ik heb geen speciale laadpaal nodig, ik gebruik de zogenaamde ?geannuleerd charger?, gewoon aan het reguliere stopcontact dus. Deze Premium uitvoering heeft alles aan boord wat je nodig zou kunnen hebben, en qua rijgenot is het een heerlijke auto. In de koudere maanden heb ik een rijbereik van iets meer dan 400 kilometer(snelheden grotendeels op autoweg, dus 100 km/u ), in de zomer is dat ruim 450 kilometer! Ik beveel deze auto van harte aan!

    • J Slegers23-12-2019
      (8.6)

      De auto bevalt me uitstekend. Hij past me prima qua bereik, carrosserievorm, grootte en uitrusting. Elektrisch rijden is sowieso heerlijk comfortabel. De altijd beschikbare power is heerlijk bij invoegen en inhalen. Qua bereik zit je met de Kona heel goed. Ik heb gemerkt dat de gemiddelde rijsnelheid verreweg de grootse invloed heeft op het bereik, veel meer dan verwarming, airco etc. Door de grote accu voel ik me niet belemmerd om 130 te rijden waar dat mag, maar bij lange ritten met dat soort snelheden loopt het bereik snel terug naar 350km, in de winter nog wat lager. Bij gevarieerd gebruik is het gespecificeerde bereik echter goed haalbaar. De nieuwe snelheidslimiet vanaf maart 2020 zal het bereik dan ook zeer ten goede komen. Wat ik in de versie 2019 wel behoorlijk mis is de bediening/controle via smartphone app. Maar dat is in de 2020 uitvoering gelukkig opgelost. Nog een tip voor Hyundai: Laat die laadkabelhaspel in de bagageruimte gewoon weg: Buitengewoon onhandig!

    • . Broeders23-12-2019
      (8.9)

      Heerlijke auto die levert wat hij beloofd. Actieradius komt voor ons overeen met wat er verwacht werd. Daarnaast een super complete auto waar vrijwel geen optie ontbreekt. Eigenlijk maar 2 kleine punten van kritiek. De locatie van onze eigen laadpaal wordt niet altijd herkend waardoor instellingen van opladen en klimatiseren niet altijd vlekkeloos verlopen. Daarnaast vind ik het een gemiste kans dat er geen app is waarmee ik bepaalde functie op afstand kan bedienen. Onder de streep uitstekende ervaring(en)!

    • E. Klein23-12-2019
      (8.6)

      Wat een topauto. Na 1 jaar ervaring met deze Kona Electric ben ik iedere dag weer blij als ik in deze auto mag stappen. Heerlijke luxe waar je snel gewend aan raakt. Snelle soepele auto met een bereik van 450km wat ook allemaal wordt waargemaakt. Van de zomer met beetje gezonde spanning een rondreis gemaakt in Finland. Spanning omdat de afstanden daar groot zijn en het gebied dunbevolkt. Achteraf viel dit 100% mee en zijn we fluitend, en geruisloos, door Finland getrokken en de natuur niet belast met diesel of benzine uitstoot :).

    • Jan Jong23-12-2019
      (8.3)

      Sinds mei ben ik een tevreden rijder van de Kona EV. Er staan nu 12000 probleemloze km's op de teller. Veiligheidsopties werken prima. ACC is erg prettig. Jammer dat deze versie geen app mogelijkheid heeft om de status van de auto bij te kunnen houden. Zitpositie voorin is goed. Ruimte achterin houdt niet over. Bagageruimte idem dito. Rijeigenschappen en actieradius zijn uitstekend. Afgelopen zomer gemiddeld 430 km en nu het kouder is gemiddeld 380 km op een volle lading. Voor mij is dat prima. Ik heb thuis een laadvoorziening en op het werk ook de mogelijkheid om te laden. Laadstress heb ik niet en nooit gehad. 11 maanden wachten was het meer dan waard en ik hoop nog jaren van deze Kona te kunnen genieten.

    • A. Ermstrang23-12-2019
      (7.7)

      Op zich vind ik de Kona Premium Electric een fijne auto, maar ik ervaar ook minpunten zoals: 1) Actieradius slechts 300 km in de winter (ik rijd ook veel op snelwegen) 2) Bij paniekstop "stuiterde" de auto a.g.v. ABS en het stuur trilde nog ca. 1 km. heel erg, daarna was het over. 3) Ik belde hierover mijn dealer, maar die reageerde vrij laconiek. Ik kon "pas" in 2020 terecht voor een controle.

    • Paul H.23-12-2019
      (8.3)

      Ik rij de Kona electric nu ongeveer een jaar en heb er inmiddels 31000 km op zitten. Een elektrische auto is in het begin effen wennen (overschakelen van een versnellingsbak naar automaat), maar dat went snel. Mijn ervaring met de kona is dat deze in de winter op een volle accu tussen de 370 en 380 km bereik heeft, maar in de zomer komt ie tot 416 km. Het gebruik van de Kona is wel wennen en je moet (zeker als je veel KM's moet maken en geen eigen laadpunt hebt) wel plannen wanneer de auto opgelaten moet worden. Door goed te plannen heb ik het afgelopen jaar geen gebruik hoeven te maken van de snellaadstations in Nederland. Kortom ik ben enthousiast over de Kona en wil gezien de E-auto maakt op dit moment niet meer terug naar een verbrandingsmotor.

    • Albert Zuurveld23-12-2019
      (9.1)

      Het rijden in de electrische Hyundai is een prettige ervaring. Het snel kunnen optrekken, de stilte van de motor, het ruime interieur voor de chauffeur maken het rijden steeds weer een feestje. Opladen aan de eigen laadpaal en dan s' ochtends instappen en niet te hoven krabben, of een niet al te warme auto in te stappen het blijft wennen maar eigenlijk ook weer niet. De hoogte van de SUV is de belangrijkst reden van de keuze geweest ten aanzien van de andere electrische voertuigen. Een compacte maar tevens ook complete auto, weliswaar net een klasse kleiner als gewend maar de auto geeft daar wel een hoop voor terug. Al blijft het wennen met vooruitplannen van route en het aantal km dat gereden kan worden. in de winter is dat toch ongeveer 50 km minder dan in de zomer, maar met juist opladen en vooruit denken is het tot op heden gelukt overal te komen, zonder al teveel op onthoud.