Top

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai IONIQ Hybrid 9.0103
Hyundai IONIQ Hybrid

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • richard Luijten26-02-2020
      (8.3)

      Rijd de auto een goede 3 maanden en ben nog dik tevreden. Kleine minpunten: -dat de android carplay niet werkt. -Verbruik 3,6 nooit haalbaar is, rij normaal en het is pas 1x gelukt om er 1:23 eruit te halen,terwijl ik elke dag op de (snel)weg zit. -cruise control elke keer opnieuw moet inschakelen -parkeersensoren voor pas werken als je de auto stil zet,in zijn achteruit en daarna in zijn vooruit moet zetten om dan te parkeren. Buiten het verbruikzijn het meer luxe minpuntjes zodra je het weet.Verder rijd de auto lekker,zit goed,vloeiend over schakelt, zeer ruim van binnen en er genoeg veiligheids foefjes erop zitten om veilig te rijden. Al mee al na ongeveer 8000km verder tevreden met de hyundai ioniq

    • Andre Heijden25-02-2020
      (9.1)

      Auto rijdt heerlijk. Flinke technische update met het 2016 model. Mijn oude had 15 inch velgen, het nieuwe model 2020 17 inch. Dit merk je wel in verbruik wat ongeveer 10% hoger ligt. Auto is echter nog niet echt ingereden en "los". Zeer comfortabel ook op de langere afstand en snelweg. De auto geeft een zeer veilig gevoel met alle veiligheidssystemen, zonder dat deze m.i. te bemoeizuchtig zijn. Haarscherpe display's van navigatie en dashboard. Bluelinksysteem is handig maar bied nog weinig echte toegevoegde waarde voor de HEV. Makkelijk om enkele dingen te controleren, en of de auto wel op slot staat. Ik hoop dat hij nog wat zuiniger wordt m.b.t. verbruik, nu gemiddeld 1 op 18.5. Dit moet echter toch wel naar de 1 op 20 kunnen in de zomer en als ie "los" is.

    • W. Smith18-02-2020
      (9.7)

      Heerlijke wagen. Rijdt super relaxed en alles wat je kunt wensen zit er op. Door combinatie benzine en elektra genoeg acceleratie power.

    • J. Santen04-11-2019
      (10.0)

      Rijdt lekker soepel. Zeker in de file is de cruisecontrole ideaal, hij rijdt zelf met het verkeer mee.

    • Jan Hamelink30-08-2019
      (9.4)

      Hele fijne, mpoie en betrouwbare auto met veel passieve en actieve veiligheden. De sportstand is geeft veel extra vermogen. Klein minpuntje is goedkoop plastic van dashboard en portieren.

    • Gerard Saes02-07-2019
      (10.0)

      Mijn auto nu ruim 9 maanden in bezit. Ik heb verschillende automerken gereden, maar deze auto overtreft al mijn verwachtingen. Zeer zuinig, veel comfort prettig te rijden top.

    • Mussche08-06-2019
      (9.1)

      Na twee keer een nieuwe Toyota en eenmaal een gebruikte Honda hybride te hebben gekocht zijn we uiteindelijk toch bij Hyundai terecht gekomen. We hadden min of meer al de keuze voor een Toyota C-HR hybride gemaakt maar na het maken van de proefrit met de Ikniq waren we om. Waarom, de auto voelt en is ruimer van binnen en Hyundai biedt meer opties voor een betere prijs. Een vergelijkbare Toyoga C-HR was met dezelfde opties 7-8000? duurder. Voor de aankoop heb ik als auto liefhebber erg veel zaken van te voren uitgezocht. Een van de zaken die me opviel is dat de Ioniq MY2019 net iets meer heeft in de Premium uitvoering als de MY2018. Voorbeelden welke makkelijk te herkennen hiervan zijn de geventileerde voorstoelen en een nood startknop voor het geval de auto te lang heeft stil gestaan en de grote batterij als jump starter dienst moet doen. Omdat we de Premium uitvoering wensten te hebben was dit nog wel een aandachtspunt wat lang niet alle verkopers wisten en/of wouden zeggen. Met andere woorden Let op dat je nieuwste uitvoering krijgt! Qua rijden kan ik kort maar krachtig zijn, dit is gewoon prima! Mede door alle veiligheidssystemen en bijna alle denkbare opties die de Premium uitvoering biedt rijdt de auto zeer ontspannend. Pluspunten zijn de adaptieve cruise control welke werkt vanaf 10 km/u (super voor in de file), achtercamera met hulplijnen, DAB radio, verwarmde en ventileerde lederen stoelen, prettige automaat en het schuif-kanteldak. Minpunten die ik mis zijn onder andere dat de auto geen bergstand op de automaat heeft en bij de laatste lange rit was het comfort van de bestuurdersstoel net aan, dit ondanks de vele electrische verstelmogelijkheden en de lendensteun. In andere reviews lees ik een aantal zaken die niet helemaal kloppen: De Ioniq zou geen buitenspiegel verwarming hebben, dit is niet waar. Er is geen aparte knop voor enkel de spiegels maar bij het inschakelen van de achterruitverwarming gaan de buitenspiegels ook gewoon mee. Geventileerde (voor)stoelen zitten pas in de MY2019 uitvoering van de Premium De adaptieve cruise control heeft vanaf de MY2019 vier instelbare tussenafstanden en werkt al vanaf 10KM/U in plaats van 30 KM/U.